سنتز
چند یومی ست اعوان و انصار و مریدان خاصه ی خان نصرا...خانی ما را برآن دارند که مکتوب سیاهه نماییم فی الباب ماه رمضان و البت مراتب و احوالات داخله درآن.به سفارش یکی از احباب به مدد امورات مغناطیسه کنکاش فرمودیم فی الباب این امر که روزه داری به این سبک و سیاق داخل سلامت جسمانی هست یا خیر؟جستجو فرموده مکتوبات فراوان در این موضوع یافته ،به دقت قرائت فرمودیم و به قاعده تفکرات فرمودیم و سرآخر به نتایج خاصه نایل آمدیم. آن طور که تفحص فرمودیم ، آراء مختلفه در این باب کتابت گردیده که دو مرام را پدیدار گردانیده. اول آنان که روزه داری را داخل در سلامت جسمانی و حتی روحانی ندانسته همچون تیفوس و مالیخولیا داخل مضرات می دانند و مردمان را نیز بر حذر می دارند از این فعل نامیمون . نفوس داخله در این مرام خویش را متصل به علمای تجربی دانسته دایمن از طبیبان و علمای امورات تناول نقل قول آورده گروه دویم را متحجر و پوسیده مشاعر می خوانند.
اما فاعلان مرام دویم به عکس حامیام مرام اول این فعل روزه داری را از برای تمامی وجوهات مختلفه ی انسانی و طبیعی و آسمانی و معنوی داخل فایده دانسته هیچ عیب و ایراد از برای آن مفروض نیستند که هیچ ، فواید مختلفه از برای آن شمارند فی المثل سلامت جسم و دفع آفات داخله در کالبد از امراض تیفوس و مالیخولیا گرفته تا قلنج و قانقاریا و واریس ، و البت اهم مهمات آن صعود در مراتب معنوی و اخروی و آباد فرمودن آن سوی این عالم خاکی که یقینن با این عالم خاکی فانمان تومانی یک تومان و یا شاید هم بیشتر توفیر دارد. فاعلان این مرام خویش را متصل به خدای تعالی دانسته از فرستادگان ایشان دایمن نقل قول می فرمایند و حامیان مرام اول را در زمره ی اجانب و کفار و ملحدین دانسته اکثرهم لایعقلون می خوانند همچون علمای تجربی و اطبا و علمای امورات تناولی که با ایشان ناهمراهند.
جالب آنکه هر چه جستجو نمودیم این دو سوی را سنتزی مفروض نبوده و گویا نخواهد بود.
اما فاعلان مرام دویم به عکس حامیام مرام اول این فعل روزه داری را از برای تمامی وجوهات مختلفه ی انسانی و طبیعی و آسمانی و معنوی داخل فایده دانسته هیچ عیب و ایراد از برای آن مفروض نیستند که هیچ ، فواید مختلفه از برای آن شمارند فی المثل سلامت جسم و دفع آفات داخله در کالبد از امراض تیفوس و مالیخولیا گرفته تا قلنج و قانقاریا و واریس ، و البت اهم مهمات آن صعود در مراتب معنوی و اخروی و آباد فرمودن آن سوی این عالم خاکی که یقینن با این عالم خاکی فانمان تومانی یک تومان و یا شاید هم بیشتر توفیر دارد. فاعلان این مرام خویش را متصل به خدای تعالی دانسته از فرستادگان ایشان دایمن نقل قول می فرمایند و حامیان مرام اول را در زمره ی اجانب و کفار و ملحدین دانسته اکثرهم لایعقلون می خوانند همچون علمای تجربی و اطبا و علمای امورات تناولی که با ایشان ناهمراهند.
جالب آنکه هر چه جستجو نمودیم این دو سوی را سنتزی مفروض نبوده و گویا نخواهد بود.
----------------------------------------------------------------------------
از فرمایشات شیخ شوخ وبلاگستان :
میان علما اختلاف افتادبحث بر سر این بود که تعداد دندان های اسب چند تا است؟
روحانی گفت: قال رسول ا... الفرس اسنان ثلاثین و ثانی
دانشمند گفت: با توجه به قوانین فیزیک مساحت دهان اسب تقسیم بر فک بالا و پایین به توان دو میزان دندان های اسب را نشان می دهد.
کشاورز گفت: من یه عکس انداختم از اسبم که وقتی جوک چیز رو براش تعریف میکردم خندش گرفت. تو عکس تعداد دندوناش معلومه.
کودک گفت: چرا نمی رید یه اسب پیدا کنید و دندوناش و بشمارید؟
روحانی گفت: قال رسول ا... الفرس اسنان ثلاثین و ثانی
دانشمند گفت: با توجه به قوانین فیزیک مساحت دهان اسب تقسیم بر فک بالا و پایین به توان دو میزان دندان های اسب را نشان می دهد.
کشاورز گفت: من یه عکس انداختم از اسبم که وقتی جوک چیز رو براش تعریف میکردم خندش گرفت. تو عکس تعداد دندوناش معلومه.
کودک گفت: چرا نمی رید یه اسب پیدا کنید و دندوناش و بشمارید؟
+ نوشته شده در یکشنبه بیست و چهارم مرداد ۱۳۸۹ ساعت توسط نصرا...خان
|
سلام...